Védőügyvédre van szüksége? Hívjon most: +36302800801
Dr. Csapó Gábor ügyvéd, védőügyvéd, büntetőjogi ügyvéd

Dr. Csapó K. Gábor egyéni ügyvéd (székhely: 1055 Budapest, Honvéd utca 40. 4/6. “Ügyvéd”) az általa végzett adatkezelésekkel összefüggésben a jelen tájékoztatóban foglaltak szerint ad tájékoztatást a természetes személyeknek a személyes adatok kezelése tekintetében történő védelméről és az ilyen adatok szabad áramlásáról, valamint a 95/46/EK irányelv hatályon kívül helyezéséről (általános adatvédelmi rendelet) („GDPR”) szóló, az Európai Parlament és a Tanács (EU) 2016/679 Rendelete (2016. április 27.) szerint.

1. Az adatkezelés célja és jogalapja, a kezelt adatok köre, az adatkezelés időtartama, az adatokhoz hozzáféréssel rendelkezők köre, adattovábbítások:

  1. Önéletrajzot benyújtók adatainak kezelése

Annak érdekében, hogy az Ügyvéd ki tudja értékelni az Ön által benyújtott önéletrajzot, állásinterjút tudjon lefolytatni Önnel és visszajelzést tudjon adni az Ön részére azzal kapcsolatban, szükséges az önéletrajzban (esetlegesen benyújtott motivációs levelében) foglalt adatok kezelése.

Ezen adatkezelés jogalapja az Ön hozzájárulása (GDPR 6. cikk (1) bekezdés a) pontja), amelyet Ön az önéletrajzának benyújtásával ad meg.


Az Ügyvéd az Ön által az Ügyvéd részére benyújtott önéletrajzában (motivációs levelében) szereplő adatokat kezeli, így pl.: családnév, keresztnév, telefonszám, lakcím, email cím, fénykép, szakmai tapasztalat leírása, beszélt nyelv(ek), hobbi. Kérjük, hogy különleges adatokat (pl. egészségügyi adat, genetikai adat) ne adjon meg!


Az Ügyvéd a fent meghatározott célból addig kezeli az Ön fentiekben meghatározott személyes adatait, amíg meghozza a döntést arról, hogy tesz-e az Ön foglalkoztatásra vonatkozó ajánlatot. Amennyiben nem tesz, akkor az Ön erről szóló tájékoztatását követően haladéktalanul törli az adatokat, kivéve, ha Ön ekkor hozzájárulását adja az önéletrajzában foglalt adatok további 6 hónapig tartó kezeléséhez abból a célból, hogy ha üresedés következne be, akkor az Ügyvéd újra áttekinthesse az önéletrajzot és, amennyiben érdekes lehet az üresedés az Ön számára, akkor fel tudja venni Önnel a kapcsolatot. Ezen célból a szükséges mértékben az Ügyvéd profilalkotást végez annak érdekében, hogy fel tudja hívni a figyelmét egy Önnek esetlegesen érdekes álláslehetőségre. A nevezett 6 hónap elteltével az Ügyvéd törli az adatokat.


Az Ügyvéd szervezetén belül kizárólag azon munkatársak férnek hozzá az adatokhoz, akiknek a munkája elvégzése érdekében ez szükséges és csakis annyi ideig, amennyi ideig szükséges. Az Ügyvéd nem továbbítja a személyes adatokat harmadik fél részére (sem az EU-n/EGT-n belül, sem azon kívülre).


Az adatokhoz az Ügyvéd részére IT szolgáltatást nyújtó adatfeldolgozók szükség szerint hozzáférhetnek.


Ha Ön beadja az önéletrajzát, akkor azzal a jelen 1.1 pont szerinti adatkezeléshez való hozzájárulását megadja (kivéve a további 6 hónapig tartó adatkezelést, amelyhez a fent írtak szerinti időpontban kérhetjük a hozzájárulását).

1.2 Megbízások teljesítésével kapcsolatos adatkezelés

Az adatkezelés célja a kapott megbízás teljesítése.

Ha az Ügyvéd és Ön között ügyvédi megbízási szerződés jött létre, akkor ennek teljesítése érdekében az Ügyvéd a következő személyes adatokat kezeli: az Ön, az ügyfél képviselője, az ügy tárgya, az ügyazonosító, a megbízási szerződés létrejöttének időpontja, az ügyhöz kapcsolódó bírósági eljárások lajstromszáma, illetve más eljárások iktatószáma, a megbízással kapcsolatos személyes adatok.

Amennyiben magánszemély a megbízó, akkor az adatkezelés jogalapja a GDPR 6. cikk (1) bekezdés b) pontja (szerződés teljesítése). Amennyiben nem magánszemély a megbízó, akkor az adatkezelés jogalapja a GDPR 6. cikk (1) bekezdés c) pontja (jogi kötelezettség teljesítése) és az Üttv. 1.§ (1) bekezdése.

Az adatokhoz hozzáféréssel rendelkezők (munkakörök) megnevezése: az Ügyvéd, illetve annak ügyvédjelöltje(i).

Az adatokhoz az Ügyvéd részére IT szolgáltatást nyújtó, illetőleg könyvelést végző adatfeldolgozók szükség szerint hozzáférhetnek.

Az adatkezelés időtartama 5 év, illetőleg 10 év (Üttv. 53.§ (3) és (5) bekezdés): az Ügyvéd az adatokat a megbízás megszűnését követő öt évig, okirat ellenjegyzése esetén az okirat ellenjegyzését követő tíz évig, ingatlanra vonatkozó jog közhiteles nyilvántartásba való bejegyzését érintő ügyben a jog bejegyzésétől számított tíz évig kezeli. Okirat ellenjegyzése esetén az Ügyvéd az általa ellenjegyzett okiratot, valamint az okirat ellenjegyzésével járó ügyben keletkezett más iratokat - ha jogszabály ennél hosszabb megőrzési időt nem állapít meg, vagy a felek ennél hosszabb ideig történő őrzésben nem egyeztek meg - az ellenjegyzéstől számított tíz évig megőrzi. A nevezett bekezdésekben nem szereplő, a megbízással kapcsolatos adatokat az elévülési idő végéig őrzi az Ügyvéd, azzal, hogy a könyvviteli elszámolást alátámasztó számviteli bizonylatnak minősülő dokumentumokat az iratok keletkezésétől számított nyolc évig őrzi az Ügyvéd (Számviteli tv. 169.§ (2) bekezdés).


1.3 Ügyfél-átvilágítással kapcsolatos adatkezelés

Amennyiben a jogszabályok alapján ügyfélátvilágításra kerül sor, az Ügyvéd az ügyfélátvilágítással kapcsolatosan az alábbi adatokat kezeli:


a pénzmosás és a terrorizmus finanszírozása megelőzéséről és megakadályozásáról 2017. évi LIII. törvény ("Pmt.") 7. § (2) és (8) bekezdésében meghatározott adatok (családi és utónév, születési családi és utónév, állampolgárság, születési hely és idő, anyja születési neve, lakcím, ennek hiányában tartózkodási hely, azonosító okmány típusa és száma; jogi személy vagy jogi személyiséggel nem rendelkező szervezet esetén a képviseletére jogosultak neve és beosztása, ha ilyennel rendelkezik, a kézbesítési megbízottjának a jelen bekezdésben meghatározott adatai, kivéve az azonosító okmány típusát és számát). Az Ügyvéd az adatokat tartalmazó okiratról és a lakcímet igazoló hatósági igazolványról annak személyi azonosítót igazoló oldala kivételével köteles másolatot készíteni.

Ebben az esetben az adatkezelés jogalapja a GDPR 6. cikk (1) bekezdés c) pontja (jogi kötelezettség teljesítése) és a Pmt. 7-11.§-ai, illetve adott esetben a 17.§-a.

Az adatokhoz hozzáféréssel rendelkezők (munkakörök) megnevezése: az Ügyvéd, valamint annak ügyvédjelöltje(i).

Az adatok a Pmt. által megkövetelt esetekben kerülnek továbbításra (Pmt. 74.§ (1) bekezdés alapján a területi kamara részére, a 75.§ (1) bekezdése alapján a NAV-on belül működő pénzügyi információs egység részére).


Az adatok az EGT-n kívülre nem kerülnek továbbításra. Az adatokhoz az Ügyvéd részére IT szolgáltatást nyújtó adatfeldolgozók szükség szerint hozzáférhetnek.

Az Ügyvéd az adatokat a megbízás teljesítésétől számított 8 évig őrzi (Pmt. 56.§ (2) bekezdés, 57.§ (2) bekezdés).

1.4 Ügyfélazonosítással kapcsolatos adatkezelés

Amennyiben a jogszabályok alapján ügyfélazonosításra kerül sor, az Ügyvéd az ügyfélazonosítással kapcsolatosan az alábbi adatokat kezeli:


az Üttv. 32.§ (3) és (7) bekezdésében, valamint 33.§ (2) bekezdésében meghatározott adatok (pl. családnév, keresztnév, születés helye és ideje, anyja neve, állampolgárság, arcképmás, aláírás, az azonosításhoz felhasznált azonosító okmány típusa és száma).

Ebben az esetben az adatkezelés jogalapja a GDPR 6. cikk (1) bekezdés c) pontja (jogi kötelezettség teljesítése) és az Üttv. 32-33.§-a.

Az adatokhoz hozzáféréssel rendelkezők (munkakörök) megnevezése: az Ügyvéd, valamint annak ügyvédjelöltje(i)

Az adatok az Üttv. által megkövetelt esetekben kerülnek továbbításra (Pmt. 30-31.§) a NAV-on belül működő pénzügyi információs egység részére.

Az adatok az EGT-n kívülre nem kerülnek továbbításra. Az adatokhoz az Ügyvéd részére IT szolgáltatást nyújtó, illetőleg könyvelést végző adatfeldolgozók szükség szerint hozzáférhetnek.

Az Ügyvéd az adatokat a megbízás teljesítésétől számított 8 évig őrzi (Üttv. 33.§ (7) bekezdése, Pmt. 56.§ (2) bekezdés, 57.§ (2) bekezdés).

1.5 Ügynyilvántartással kapcsolatos adatkezelés

Amennyiben a jogszabályok ezt az Ügyvéd részére előírják, az Ügyvéd az ügyfél azonosítással kapcsolatosan az alábbi adatokat kezeli:

az Üttv. 53.§ (2) bekezdésben meghatározott adatok (ügyvéd által képzett ügyazonosító, ügyfél neve, az ügy tárgya, a megbízási szerződés létrejöttének időpontja, az ügyhöz kapcsolódó bírósági eljárások lajstromszáma, illetve más eljárások iktatószáma).

Ebben az esetben az adatkezelés jogalapja a GDPR 6. cikk (1) bekezdés c) pontja (jogi kötelezettség teljesítése) és az Üttv. 53.§ (1) bekezdése.

Az adatokhoz hozzáféréssel rendelkezők (munkakörök) megnevezése: az Ügyvéd, valamint annak ügyvédjelöltjei és a számlázási munkatársak.

Az adatok az Üttv. által megkövetelt esetekben kerülhetnek továbbításra a kamarai szervek részére (Üttv. 53.§ (4) bekezdés).

Az adatok az EGT-n kívülre nem kerülnek továbbításra. Az adatokhoz az Ügyvéd részére IT szolgáltatást nyújtó adatfeldolgozók szükség szerint hozzáférhetnek.

Az Ügyvéd az adatokat 5 évig, illetőleg 10 évig őrzi meg (Üttv. 53.§ (3) és (5) bekezdés): az Ügyvéd az adatokat a megbízás megszűnését követő öt évig, okirat ellenjegyzése esetén az okirat ellenjegyzését követő tíz évig, ingatlanra vonatkozó jog közhiteles nyilvántartásba való bejegyzését érintő ügyben a jog bejegyzésétől számított tíz évig kezeli. Okirat ellenjegyzése esetén az Ügyvéd az általa ellenjegyzett okiratot, valamint az okirat ellenjegyzésével járó ügyben keletkezett más iratokat - ha jogszabály ennél hosszabb megőrzési időt nem állapít meg, vagy a felek ennél hosszabb ideig történő őrzésben nem egyeztek meg - az ellenjegyzéstől számított tíz évig megőrzi.

1.6 Ügyfelek, üzleti partnerek, kollégák Irodai eseményre történő meghívása

Az Ügyvéd emailben saját eseményeire szóló meghívót küldhet ügyfelei, üzleti partnerei, kollégák részére. A kezelt adatok köre: a meghívott neve és email címe.

Az email küldésének jogalapja az Ügyvéd jogos érdeke (GDPR 6. cikk (1) bekezdés f) pont), amely abban nyilvánul meg, hogy az Ügyvéd saját eseményt tartson, amelyen például előadást tart egy témában vagy az Ügyvéddel kapcsolatos fontosabb eseményről beszámol. A kapcsolódó érdekmérlegelést az Ügyvéd elvégezte.

Az adatokhoz hozzáféréssel rendelkezők (munkakörök) megnevezése: az Ügyvéd, az Ügyvéd által alkalmazottja, a marketing felelős munkatárs.

Az Ügyvéd jellemzően saját maga küldi ki az emaileket, a kiküldésben adott esetben részt vehet a rendszergazda, mint adatfeldolgozó. Az Ügyvéd az adatokat másnak nem továbbítja sem az EGT-n belül, sem azon kívül.

Az Ügyvéd az esemény időpontját követően nem kezeli tovább ezen célból az adatokat.

2. Az adatkezelő:

A fent meghatározott személyes adatai kezelője (adatkezelő): az Ügyvéd. A fenti 1.7 pontban meghatározott adatkezelés tekintetében az Ügyvéd az MRP szervezetet létrehozó jogalannyal, az MRP szervezettel és az MRP szervezet működtetésében részt vevő más jogalannyal közös adatkezelő.

3. Az adatok tárolása és az adatok biztonsága érdekében alkalmazott technikai és szervezési intézkedések leírása

A személyes adatokat az Ügyvéd a székhelyén (1055 Budapest, Honvéd utca 40. 4/6.) tárolja.

Az Ügyvéd megtesz minden ésszerűen elvárható technikai óvintézkedést a tárolt adatok biztonságos és harmadik személy részéről hozzáférésmentes tárolása érdekében.

A személyes adatok tárolásának IT biztonsági leírása, az adatbiztonság érdekében tett főbb technikai és szervezési intézkedések: Az Iroda IT rendszere megfelelő tűzfallal, vírusírtóval és spam szűrővel védett. Valamennyi számítógéphez kizárólag egyéni jelszóval lehetséges a hozzáférés.

Az Ügyvéd megteszi a megfelelő védelmi intézkedéseket, azonban felhívjuk figyelmét, hogy az Interneten keresztül történő támadást nem lehetséges minden esetben megelőzni, kivédeni.

4. Az Önt az adatkezeléssel kapcsolatban megillető jogok (érintetti jogok):

A személyes adatai kezelése kapcsán Önt az alábbi jogok illetik meg:

a) hozzáféréshez való jog (GDPR 15. cikk): Ön jogosult arra, hogy az Ügyvédtől tájékoztatást kapjon arra vonatkozóan, hogy személyes adatainak kezelése folyamatban van-e, és ha ilyen adatkezelés folyamatban van, jogosult arra, hogy a személyes adatokhoz és a jelen tájékoztatóban szereplő információkhoz hozzáférést kapjon.

Az Ügyvéd az adatkezelés tárgyát képező személyes adatok másolatát kérésre az Ön rendelkezésére bocsátja. Az Ön által kért további másolatokért az Ügyvéd az adminisztratív költségeken alapuló, észszerű mértékű díjat számíthat fel. Ha elektronikus úton nyújtotta be a kérelmet, az információkat széles körben használt elektronikus formátumban bocsátjuk rendelkezésére, kivéve, ha másként kéri.

b) helyesbítéshez való jog (GDPR 16. cikk): Ön jogosult arra, hogy kérésére az Ügyvéd indokolatlan késedelem nélkül helyesbítse az Önre vonatkozó pontatlan személyes adatokat. Ön jogosult arra is, hogy kérje a hiányos személyes adatok kiegészítését.

c) törléshez való jog (GDPR 17. cikk): Ön jogosult arra, hogy kérésére az Ügyvéd késedelem nélkül törölje az Önre vonatkozó személyes adatokat, az Ügyvéd pedig köteles arra, hogy az Önre vonatkozó személyes adatokat késedelem nélkül törölje, ha pl. az alábbi indokok valamelyike fennáll:

- a személyes adatokra már nincs szükség abból a célból, amelyből azokat gyűjtötték vagy más módon kezelték;

- amennyiben Ön visszavonja hozzájárulását;

- a személyes adatokat az Irodára alkalmazandó uniós vagy tagállami jogban előírt jogi kötelezettség teljesítéséhez törölni kell.

d) adatkezelés korlátozásához való jog (GDPR 18. cikk): Ön jogosult arra, hogy kérésére az Ügyvéd korlátozza az adatkezelést, ha pl. az alábbiak valamelyike teljesül:

- Ön vitatja a személyes adatok pontosságát, ez esetben a korlátozás arra az időtartamra vonatkozik, amely lehetővé teszi, hogy az Ügyvéd ellenőrizze a személyes adatok pontosságát;

- az Ügyvédnek már nincs szüksége a személyes adatokra adatkezelés céljából, de Ön igényli azokat jogi igények előterjesztéséhez, érvényesítéséhez vagy védelméhez.

e) a fenti jogokkal kapcsolatos tájékoztatáshoz való jog (GDPR 12. cikk): az Ügyvéd késedelem nélkül, de mindenféleképpen az Ön fenti a)-d) pontokban foglaltak szerinti kérelme beérkezésétől számított egy hónapon belül tájékoztatja Önt az adatkezeléssel kapcsolatos körülményekről tömören, átláthatóan, közérthetően és világosan. Szükség esetén, figyelembe véve a kérelem összetettségét és a kérelmek számát, ez a határidő további két hónappal meghosszabbítható. A határidő meghosszabbításáról az Ügyvéd a késedelem okainak megjelölésével a kérelem kézhezvételétől számított egy hónapon belül tájékoztatja Önt.

f) panasztételhez való jog (GDPR 77. cikk): Ön jogosult arra, hogy panaszt tegyen a felügyeleti hatóságnál – különösen a szokásos tartózkodási helye, a munkahelye vagy a feltételezett jogsértés helye szerinti tagállamban –, ha a megítélése szerint az Önre vonatkozó személyes adatok kezelése sérti a GDPR-t. A panasz a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóságnál tehető meg (cím: 1055 Budapest, Falk Miksa u. 9-11.; telefon: +36 1 391 1400; fax: +36 1 391 1410; www.naih.hu; ugyfelszolgalat@naih.hu).

g) tiltakozáshoz való jog (GDPR 21. cikk): Ön jogosult arra, hogy a saját helyzetével kapcsolatos okokból bármikor tiltakozzon személyes adatainak kezelése ellen, amennyiben arra az Ügyvéd jogos érdekében kerül sor. Ebben az esetben az Ügyvéd a személyes adatokat nem kezelheti tovább, kivéve, ha bizonyítja, hogy az adatkezelést olyan kényszerítő erejű jogos okok indokolják, amelyek elsőbbséget élveznek az Ön érdekeivel, jogaival és szabadságaival szemben, vagy amelyek jogi igények előterjesztéséhez, érvényesítéséhez vagy védelméhez kapcsolódnak.

h) adathordozhatósághoz való jog (GDPR 20. cikk): amennyiben az adatkezelés az Ön hozzájárulásán vagy az Ön és az Ügyvéd közötti szerződésen alapul, Ön jogosult arra, hogy az Önre vonatkozó és Ön által az Ügyvéd rendelkezésére bocsátott személyes adatokat tagolt, széles körben használt, géppel olvasható formátumban megkapja, továbbá jogosult arra, hogy ezeket az adatokat egy másik adatkezelőnek továbbítsa anélkül, hogy az Ügyvéd ezt akadályozná. Ön jogosult továbbá arra, hogy – ha ez technikailag megvalósítható – kérje az Ügyvédtől a személyes adatok másik adatkezelőhöz történő közvetlen továbbítását.

i) hozzájárulás visszavonásához való jog (GDPR 7. cikk): Ön a hozzájárulását bármikor visszavonhatja a jelen adatkezelési tájékoztatóban megadott bármely elérhetőségen keresztül, amely esetben a személyes adatait nem kezeljük tovább. A hozzájárulás visszavonása nem érinti a hozzájáruláson alapuló, a visszavonás előtti adatkezelés jogszerűségét.

5. Ön a személyes adatai kezelésével kapcsolatban tájékoztatást kérhet az alábbi módokon és személytől:

A személyes adatai kezelésével kapcsolatban további tájékoztatás Dr. Csapó K. Gábortól kérhető levélben (1055 Budapest, Honvéd utca 40. 4/6.) vagy emailben (dr.csapo.k.gabor@gmail.com). Kérésére szóbeli tájékoztatás is adható, amiről jegyzőkönyvet kell felvenni. Amennyiben szóbeli tájékoztatást kér (pl. telefonon (+36 30 280 0801)), az Ügyvéd részére igazolnia kell a személyazonosságát. A fent meghatározott jogai gyakorlása esetén Dr. Csapó K. Gáborral kell felvennie a kapcsolatot.

Budapest, 2025. szeptember 10.


;